星期四, 7月 28, 2005

煮食

我很喜歡煮食.
有一段時間很努力下廚,
每個星期六下午都有些"煮意",
不是做菜就是弄甜品,
雖然沒有大廚的手勢,
也不如媽媽的經驗,
但是我郤十分享受煮食帶給我的樂趣.
除了自己喜歡的食物,
我也很喜歡以食物去表達我對家人的關心,
能夠烹調出家人喜歡的食物是一件幸福的事情.

我已很久沒有正式下廚了,
這一年來為著工作、事奉、唸書、搬家的事,
已經沒有心思走入廚房,
但是剛剛買了一本新的烹飪書,
令我重新提起了興趣,
這個週末要為自己弄一個甜點 -- 白桃雪耳羹!

6 Comments:

Anonymous 匿名 said...

能吃到你精心炮製的食物,己是一份温暖和幸福了!

10:03 下午  
Anonymous 匿名 said...

Hello Sally,

Long time no visit your diary la. So happy to see you all here. Miss you gig lai guys ar! Hee.. just know from here that Florence's web is nearly completed.. kekee.. so cool ar! really nice! ^o^.. I'm happy to hear that 生命加油站 run successfully in Mongkok. Praise the Lord! Is it held every sunday in MK? I must visit vist and support you guys one day! yeah! Keep winning ar! ^o^~

Kaman

3:59 下午  
Blogger Sally said...

kaman,

thank you for your note!

i'll update my news and upload photos here. please visit my blog more often and share your news with me!

生命加油站 is manage by several church of Mongkok. we're one of the performing parties on 24 Jul 05. lots of community join the events every week. enjoy!!

11:31 下午  
Blogger Sheta said...

我喜歡做芝士蛋糕,但家人不太欣賞,所以很少會落手做,連普通餸菜也少做了。畢竟工作忙了,還有很多事情佔據了精神體力時間,也沒有知音人。

2:35 上午  
Blogger Ivor said...

我今晚又有新餸吃, 詳情去我 Blog 睇睇!

ivorquent.blogspot.com

12:06 上午  
Blogger Sally said...

sheta,

i like cheese cake!
call me when you make it!
"yummy yummy"

10:06 上午  

發佈留言

<< Home